Filmajánló | Jumanji

Nagyon régen csináltam már, csakis egyetlen egy filmről részletes kritikát, szóval úgy gondoltam, hogy itt az ideje egynek. Egy nagyon népszerű filmről hoztam el nektek a véleményemet, kritikámat vagy ajánlásomat, azt hiszem, nevezhetjük mind a háromnak.
A történelem nem ismétli magát, de néha újra próbálkozik. Négy középiskolás talál egy régi játék konzolt, amelyen egy olyan program fut, amiről még sosem hallottak: a Jumanji. Kipróbálják, és a játék rögtön beszippantja őket – de igazán. Átváltoznak saját avatárjukká: Spencer, a nagy gémer izomagyú kalandorrá válik, a focista Fridge „elveszti teste felstő ötven centijét”, cserébe okos lesz, mint Einstein, a nagymenő bombázó csajból középkorú, pocakos prof. válik, a nünüke Martha viszont vagány harcos nővé alakul. Hamar rájönnek, hogy ezen a pályán a túlélés a tét. Akkor győzhetik le a játékot, és juthatnak vissza a valódi világba, ha bevállalják életük legveszélyesebb kalandját, rátalálnak arra, amit egy 20 évvel ezelőtti gémer hátrahagyott számukra, és tesznek néhány nagyon bátor felfedezést. Mert ha belebuknak, örökre a játékban ragadnak.1995-ben az év egyik legnagyobb sikere volt az azóta legendássá vált Jumanji, melynek Robin Williams játszotta a főszerepét. Az új film az ő emléke előtt tiszteleg, és nem újrakezdi, hanem folytatja a történetet – sokkal látványosabban.

A sztorink a filmmel úgy kezdődött, hogy mi eredetileg korizni mentünk volna be, de itthon kijelentették, hogy senki nem fog korira állni. Így jött az, hogy menjünk moziba. A Jumanji előzetesét még a moziban láttuk, és az nagyon megtetszett, így tettük le a voksunkat e mellett a film mellett. Nem is kellett csalódnunk, nagyon sokan foglaltak helyet még a vasárnap fél hatos előadásra is, amin mi is részt vettünk. Hatalmas moziteremben voltunk, mégis kicsinek érződött a sok ember miatt. Meg persze, hogy mindenki ugyanabba a három-négy sorba foglalt helyet, ahol mi is ültünk.
A filmnek már az előzetese is sok jót ígért. ráadásul én imádom az olyan filmeket, amik egyik világból egy teljesen másikba repítenek, sőt a mi kampányunkkor is volt egy olyan felállás, hogy akkor beszippant minket egy videójáték. Szóval nekem eleve imponálnak ezek a filmek, ráadásul a szereplőgárda is királynak tűnt.

A hangulata az egésznek tényleg lélegzetelállító volt, annyira bele tudtam magam élni az egészbe, hogy még a nézőtéren is állandóan össze-vissza iceregtem-ficeregtem, mer tannyira izgalmas volt, hogy nem lehetett egy helyben maradni. A filmek nagy részénél az a baj, hogy a 60 százalékánál mindig van egy unalmas rész, amikor már mennél, amikor már nem akarsz ott lenni, mert uncsi a sztori. Itt viszont ilyenről nem beszélhetünk, az egész egy tömény akció volt. Próbálok elfogult lenni, de azt hiszem, már az eddigiekből is kiderülhetett, hogy teljesen odáig voltam a filmért. 
A színészek nagyon jó alakításokat produkáltak, nekem személy szerint a kedvenceim Dwayne Johnson, Karen Gillan volt. Nagyon jó volt az alakításuk és nekem az ő karaktereik voltak a legszimpatikusabbak. Mondjuk, előre éreztem, hogy miután vissza kerülnek Jumanjiból, már nem tudok úgy a "tini" filmszereplőkre nézni, mint jó szereplő gárda, mert a Jumanji-bel énjüket alakító színészek vitték a pálmát. Bár eléggé meglepődtem, amikor megjelent Nick Jonas, ötletem sem volt róla, hogy ő is benne lesz. 
Maga a történet nagyon jó, a szálakat úgy vezetik benne, hogy mindig legyen valami idegtépő. Persze a szokásos klisé helyzetek meg voltak, amikor előre tudni lehetett, hogy mi következik, de alapvetően tele volt olyan poénokkal, amin a mozi közönsége sírva fetrengett a röhögéstől. 3D-s előadáson voltunk, mondjuk nem adott bele olyan sok extrát, ami növelte volna a "hű-hangulatot"

Én csak a film megnézése után láttam csak, hogy volt egy másik film is belőle, és egyébként egy könyv, de nem tudom eldönteni, hogy most akkor megnézzem vagy ne nézzem, mert én ezzel a verzióval tökéletesen meg vagyok elégedve, nem akarom letörni a szarvamat.

Egyébként tökéletes egyedül nézős, barátnőkkel nézős, családdal nézős film, mert nincs olyan korosztály, akiknek ne tetszene :)
Ha nem is moziban, de egyszer mindenképpen nézzétek meg, szerintem nem fogtok csalódni.

Ti láttátok már a Jumanjit?


You May Also Like

0 megjegyzés