Filmajánló | Az útvesztő 3. - Halálkúra

Ha bárki is Útvesztő fan, vagy Dylan fan, bizonyára nem fogja kihagyni ennek a filmnek sem a megnézését. Már a második részt is moziban láttam, számomra evidens volt, hogy erre is be kellesz ülni. Barátnőmmel úgyis mindketten Útvesztő fanok és Dylan mániákusok vagyunk, szóval számunkra ez kihagyhatatlan volt. 
A bejegyzés erősen SPOILER-t tartalmaz, ennek tudatában olvasd tovább!
Az útvesztő-trilógia nagyszabású befejező részében a Futárok, élükön Thomasszal, végső s egyben legveszélyesebb küldetésükre indulnak. Hogy megmentsék barátaikat, be kell törniük a VESZETT fennhatósága alatt álló legendás Utolsó Városba, ami a korábbinál is halálosabb útvesztőnek bizonyulhat. Aki élve kijut, választ kap azokra a kérdésekre, ami a kezdetek óta foglalkoztatják a Futárokat.
Talán kezdjük a legelején, és amit minden alkalommal, azt most is leszögezem. Tudom, hogy soha nem szabad összehasonlítani a könyvet a filmmel, ez egy íratlan, de mindenki által ismert szabály, azonban észrevétlenül is fedeztem fel azokat a különbségeket, amiket talán nem kellett volna. Ha külön nézem a filmet, a könyvtől, akkor nagyon jól átírták, de ez valahogy szokássá vált a filmiparban, hogy míg az első részt nagyon jól lekopírozzák filmben, a végére egy teljes átiratot láthatunk, amelynek csupán a történetvezetése és a végkifejlete emlékeztet minket a könyvre.
Itt is ez volt, már a második rész is eléggé eltért, na de ez! Konkrétan szinte semmi nem volt a könyvből, hanem egy új cselekményvázlatot alkottak. 

Persze Newt halála, Teresa és Thomas szomorú elválása, Gally megjelenése benne volt, a fő pontok, amely alapján az egész halad, de azért sok kivetnivaló támadt bennem. Rögtön a legelején, amikor Minhot akarják kiszabadítani, akkor el is viszik a vonatot, amiben Minho benne volt, akkor mégis, hogyan maradhatott ott? Oké, értem én, hogy még évekkel ezelőtt olvastam a könyvet, de azért nem annyira régen, hogy ne emlékezzek ilyen dolgokra! A másik dolog, ami nagyon zavart, az a legvége. A könyv szerint egy teljesen más világba (ha jól emlékszem) találnak menedékhelyet, vagy valahogy így, nem egy szigeten, ami azért engem eléggé zavart. Olvasás közben is zavaros volt a vége, de így ez pláne nem segített abban, hogy megértsem, mi is folyik itt. Meg persze ez a lerohanjuk a várost, sem így volt, de mindegy...
A karakterekről. Csak pár fő karakter volt, mégis azt vettem észre, hogy mindenkinek megpróbálták a lehető legtöbb képernyőidőt adni, ezért is lehet az, hogy több mint két és fél órát ültünk bent a moziban. Nem mondom, hogy teljesen végigizgultam az egészet, de azért voltak ijesztőbb vagy lélegzetvisszafojtóan izgalmas jelenetek, amikor egyszerűen nem bírtál a székedben ülni, és úgy voltál vele, hogy oké, én ezt nem bírom, kimegyek, de azért mégis maradtál a székeden és tovább nézted. Szóval a karakterek. Thomas, a mi kis makacs hősünk tökéletesen férfivá érett Dylan O'Brian alakításában. A mártír hősi szerepet azért simán eljátszotta volna, de nem, azért tudtuk, hogy ő nem halhat meg :D Egyébként is imádom Dylan O'Briant, pedig az első két részben még nem tartottam jóképű pasinak, aztán a Teen Wolf után, minden egyes képkockánál amikor ő szerepelt, akkor enyhe fangörcsöt kaptam, hogy hogy nézhet ki ilyen jól a pasi (pedig még csak nem is voltak sikamlós részek :( Kár, hogy nem vette le a pólóját, erről még mindig tartom a  véleményem. De még mindig fantasztikus színész, nem hiszem el, hogy ennyire kevés filmben játszik. 
 A két legfőbb női karakter Brenda volt, és a Kaya által alakított Theresa. És meg kell mondanom, egyiktől sem vagyok elájulva. Persze Kayában vagy egy kis Kristen Stewart kinézetre, és a karaktere is egy okostojás, aki annyira meglepődik mindenen, hogy mégis csak megkérdőjelezzük agyi képességeit, de belevaló csaj volt. Igaz, számomra a könyvben sokkal szerethetőbb karakter volt, mint itt, bár voltak pillanatok, amikor kedveltem, de a legtöbb jelenetben ki nem állhattam. 
Brenda elméletileg sok embernek volt szimpatikus, azonban nekem se a történetben, se itt a filmben, nem lopta be magát a szívembe, engem kifejezetten zavart. 

Összességében véve, azt kell mondjam, hiába mondtam el szerintem elég sok negatív dolgot ebben a posztban, de nekem nagyon tetszett a befejező rész, habár nem azt kaptam, amit vártam. Igaz, ennek a vége valamiért mégis jobban tetszett, mert a könyvnek utáltam a végét, ezt valahogy mégis jól adták el.  Lehet, hogy csak a kétéves szünet és Dylan balesete miatt tűnik az egész sokkal jobban kidolgozottnak, vagy jobbnak, nem igazán tudom megmondani miért, de még a sok átírás ellenére is egy jó filmet láttam. Persze ez a rész már sokkal jobban az akcióra épült, az első két részben sem láthattunk túl sok romantikát, itt meg pláne nem, csupán azt az apró csókot a végén (amikor is jó hangosan megjegyeztem a moziban, hogy mekkora mázlista a csaj), de a Thomas Theresa iránt érzett szerelme mégis ott terjeng a háttérben. Egyértelmű kedvenc volt tehát, amikor megkérdezték Thomastól, hogy szereted őt? Mire azt válaszolta, hogy nem tudom :D 

Ti láttátok már az Útvesztő befejező részét?
Mit gondoltok róla?



You May Also Like

0 megjegyzés